صنعت یعنی جایی که فروشندگانِ محصولات و خدماتی وجود دارند که همان نیاز‌ها و درخواست‌های مشتریانی را برآورده میکنند که شما قصد برآورده کردن آن را دارید. 

چرا توصیه شده که صنعت را هم بررسی کنیم؟ زیرا صرفا وجود خریدار برای بازار شما موفقیت شما را تضمین نمیکند و عوامل زیاد دیگری میتوانند جلوی موفقیت شمارا بگیرند. این عوامل همچون قدرت بالای تامین کنندگان، رقبای قدرتمند، ساده بودن ورود به خیل تولیدکنندگان، میتوانند به راحتی بهترین ایده‌ها با بهترین بازار‌ها را به سرعت از راه به‌درکنند، همان اتفاقی که برای خیلی از تولیدکنندگان کفش و پوشاک در کشورمان افتاد، چرا که رقبای بزرگی در کشور‌های دیگر با دسترسی به قابلیت رقابتی بالا (همچون تولید با هزینه کمتر) داشتند
ما پیش‌از اینکه به بررسی صنعت مورد نظر خود بپردازیم باید ابتدا مشخص کنیم که ایده ما در کدام صنعت به رقابت میپردازد؟ و اگر نتوانیم این‌کار را انجام بدهیم قادر به سنجش صنعت مورد نظر خود نخواهیم بود. به طور مثال اگر ایده‌ای برای پلتفرمی آنلاین برای خرید فروش مواد غذایی دارید آیا در صنعت مواد غذایی هستید یا باید به صنعت کسب و کار آنلاین دقت کنید؟ بیشتر از اینکه مهم باشد که صنعت مورد نظر چیست، تعریف ریز یا درشت آن برایمان مهم است. اگر صنعت ایده خود را خیلی ریز تعریف کنیم به خوبی رقبایمان را میشناسیم اما اگر خیلی کلی تعریف کنیم میتوانیم جایگزین‌های محصول خودمان را هم ببینیم.


منبع: ویرگول